_ارتقاء بهداشت روانی دانش آموزان با كاهش اضطراب ناشی از امتحانات
_فراهم نمودن زمینه مناسب برای پرهیز از كمی گرایی صرف در ارزشیابی تحصیلی-تربیتی
_تأكید بر اهداف آموزش و پرورش به جای تأكید بر محتوای كتاب ها
_ارتقاء جایگاه ارزشیابی فرایندی و بهره گیری از نتایج آن در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان
_كمك به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموزان با افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی_یادگیری
_تقویت مشاركت دانش آموزان و اولیائ آنان در فرایند ارشیابی تحصیلی_ تربیتی
منبع: http://parsai88.blogfa.com/post/51
درباره این سایت